Rzeczywisty kazus podatkowy

Jak płacić wyższy podatek od nieruchomości część roku

Przykład stanu faktycznego nadesłanego przez Klienta, wyjaśnionego w trybie porady pisemnej online

Wpis nr 00988 Kancelaria od 1995 r.
E-podpis kwalifikowany Pełna moc prawna dokumentu
5 lat gwarancji Dopytania bez dopłat
Płatność po poradzie Płaci tylko zadowolony Klient
5.0
Oceniono na podstawie 30 opinii
Bezpieczne rozwiązanie

Masz podobną sytuację?

Stan faktyczny w podatkach ma kluczowe znaczenie. Zamiast ryzykować błąd, prześlij swoje pytania do doradcy.

Zadaj pytanie online (450 zł) Umów rozmowę tel / wideo (400 zł/h)
Telefon alarmowy: 607 679 473
Archiwum zapytań Anonimizowany stan faktyczny

Witam serdecznie,

Podatek od nieruchomości.

Przez 6 miesięcy w roku prowadzę działalność polegającą na wynajmie, krótkoterminowym. Wynajmuję cały obiekt "XXXX XXXX", tak aby najemca mógł zorganizować sobie u mnie przyjęcie - ja nigdy nie jestem organizatorem.

Do tej pory każdego roku - przed sezonem składałem w Gminie XXX deklarację o zamiarze rozpoczęcia działalności na swojej działce (wyliczana była kwota roczna do zapłaty), a po sezonie składałem kolejną deklarację z liczbą metrów kwadratowych wykorzystywanych w działalności gospodarczej równej "zero" (Gmina przygotowywała korektę zwalniającą mnie z opłaty za miesiące, w których nie pracuję).

I to jest zgodne ze stanem faktycznym. Obiekt prowadzę od maja do października. W pozostałą część roku nie prowadzę działalności na tym terenie. Jednak swojej jednoosobowej działalności nie zawieszam.

W Gminie zmieniła się Radca prawna i ma wątpliwość co do składanych moich deklaracji dwukrotnie każdego roku. Jest w trakcie sprawdzania "czy tak można". Potrzebuję fachowej porady potwierdzającej moje założenie, że mam prawo prowadzić działalność sezonową bez konieczności opłacania podatku przez cały rok.

Pana poradę chcę wykorzystać w celu przedstawienia jej Radcy w Gminie - zanim jeszcze wyda swoją oficjalną opinię. Proszę o taką formę oraz potwierdzenie, że tak mogę zrobić.

Z góry dziękuję za pomoc.

Powrót do listy przykładów Odpowiedź e-podpisana certyfikatem kwalifikowanym

Znajdujesz się w identycznej lub zbliżonej sytuacji?

W prawie podatkowym drobny szczegół (forma umowy, data rejestracji, siedziba kontrahenta) może całkowicie odwrócić skutki w PIT, CIT czy VAT. Nie stosuj cudzych odpowiedzi bezpośrednio do swojej firmy. Uzyskaj imienną poradę z podpisem kwalifikowanym doradcy podatkowego, która stanowi Twoją tarczę ochronną przed fiskusem.

Zadaj pytanie w swojej sprawie 450 zł brutto · odpowiedź w 24h · płacisz po poradzie
Umów konsultację tel / wideo 400 zł/godz. · wybierz termin w e-kalendarzu
Zasada Kancelarii: Płaci tylko zadowolony Klient. Brak opłat z góry.

Statystyki Kancelarii (ostatnie 100 dni)