IT na stanowiskach kierowniczych - optymalizacja

Dzień dobry,

Stoję przed decyzją o podjęcie pracy jako XXXX w IT. Formą współpracy ma być umowa B2B. W tej chwili pracuję na umowie o pracę w innej firmie, więc nie do końca orientuję się, na co zwrócić uwagę przy ustalaniu warunków współpracy, oraz jaką formę opodatkowania wybrać.

Oferta, którą otrzymałem, jest następująca:

firma giełdowa z siedzibą w Polsce

rola: XXXXX umowa B2B z 3 miesięcznym okresem wypowiedzenia, 3 miesięcznym okresem próbnym i 26 dniami płatnego urlopu w roku (w umowie mają być nazwane jako dozwolona przerwa w świadczeniu usług) wynagrodzenie XXX PLN rocznie + VAT (wypłacane co miesiąc jako 1/12 kwoty), dodatkowo do XXX% bonusów rocznie wypłacanych kwartalnie (kwoty proporcjonalne) bonus XXXXXX: dodatkowa XXX po XXXX, oraz po XXXX całość sumuje się do ok. XXX PLN rocznie + VAT.

Kontekst dotyczący roli: firma XXXX jeśli chodzi o zapisy w umowie, w szczególności jeśli chodzi o specyfikację zakresu obowiązków obowiązki związane są zarówno z XXXX, jak i z architekturą systemów komputerowych, optymalizacją procesów dostarczania oprogramowania, mentoringiem/coachingiem programistów i innych managerów w dziale technologicznym.

Posiadam XXX lat doświadczenia w branży, a XXX lat doświadczenia jako XXXX

Pytania:

Jak skonstruowana powinna być umowa, by zoptymalizować podatki, przy zachowaniu niskiego ryzyka reklasyfikacji całego wynagrodzenia jako stosunku pracy / działalności wykonywanej osobiście rozliczanej skalą podatkową?

Jakich PKD użyć podczas rejestracji działalności?Jakich PKWiU najlepiej użyć na fakturach?

Jaką formę opodatkowania wybrać?

Czy powinienem podpisać 2 osobne umowy: jedną na obowiązki XXXX, drugą na te związane z IT?

Jak opodatkowana/ozusowana jest działalność wykonywana osobiście (obowiązki XXXX)?

Czy powinienem wystawiać co miesiąc dwie osobne faktury?

Co polecałby Pan wpisać na fakturze w pozycji dotyczącej w/w bonusów?

Wygenerowano: 2024-03-28 22:35:00